Roadtrip 3

I lördags var jag ledig från jobbet och därför åkte jag och Sandra till Malmköping. Malmköping är en söt liten stad som jag i vanliga fall aldrig har i tankarna eller för den delen skulle flytta till. I lördags hade de ställt till med marknad och tivoli där så vi kände att vi inte kunde missa. Bilköerna dit in tog ett bra tag men till slut kom vi fram. Den otur som vi alltid tycks bära med oss, fanns även där denna dag. Precis när vi kommit in och ska börja gå runt, börjar det spöregna. Alla människor springer till närmaste tak att ställa sig under och blir stående där tills öset skulle försvinna. 
Det slutade efter en stund och vi kunde fortsätta rundan. Det bästa med marknader måste nog vara alla godsaker man kan köpa. Kalla mig tjockis folk men jag blir alldeles till mig när jag ser alla sockermunkar och brändar mandlar. Gissa om vi åt oss mätta på onyttigheter hela dagen!
Vi mötte upp Shillan lite senare och bestämde oss för att åka karuseller. Faan vad vi skrek! Jag har fått för mig att när de som jobbar där, märker att man skriker av "deras" karusell så fortsätter de snurra på en ännu mer. Vi skrek som aldrig förr och jag märkte hur de bara stod vi oss och snurrade. 
När vi åkte hem sedan fick vi med oss lite småsaker som vi hittade. Jag köpte smycken till mig och min bror och Sandra köpte strumpor och kläder till sin lillebror!

Mot kvällen sen fick jag besök från en viss A.G =) Sent men gud så roligt det var. 
"Ni sjunger när ni pratar" 
"Ni pratar exakt samma"
"Dee klart"

Haha! Ni som vet vad jag pratar om vet att detta är underbart roligt! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0