Who's your daddy?

De senaste utrikesnyheterna har varit kring Australiens dödsbränder i Melbourne. De sägs att några personer, själva, har anlagt bränder i skogar som har lett till att 181 människor dött.

Pappa ringde nyss. Han förstod att vi tänkte att han kunnat vara inblandad i det eftersom han bor i Melbourne. Det var en lättnad att få höra hans röst. "Ni har säkert sett på nyheterna vad som händer härnere, men jag bor inte i närheten av det stället. Det är jättelångt ifrån mig."

Sedan fortsatte vårat samtal den närmaste halvtimmen. Vi pratade om allting mellan himmel och jord, saker som händer i vår vardag, saker vi planerar att göra osv.

Min längtan efter pappa är enorm. Från att ha haft honom vid min sida sen jag föddes, är det snart 2 år sen jag såg honom sist. Om han ändå kunde vara hos mig nu.
Jag och min bror planerar att åka dit och vara där ett tag. Två-tre månader eller mer. Pappa säger att vi inte kommer vilja åka tillbaka till Sverige efter att ha sett Australien. Det tror inte jag heller.

Snart ses vi Pappa. Jag lovar.

/Love



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback