Haters!

Idag är jag ledig från jobbet, det känns skönt samtidigt som jag vet att en den plugg väntar runt hörnet.
Jag hade precis ätit frukost när mamma ringde från jobbet och lät helt förtvivlad. "Har du hört vad som har hänt med Sam, Amie?" "Han sitter inlåst" Min första tanke var: Åh nej, vad har han gjort? Klockan var strax efter 1, vad kan han ha gjort för olagligt så tidigt på dagen. Sen fortsatte hon: "Någon har hotat att skjuta skolan så alla sitter inlåsta".

Jag blev alldeles till mig. Detta är riktigt allvarligt. Inte bara för att min bror satt där utan denna händelse har hänt förut i andra länder så bara för att vi bor i Sverige och sällan krigar ska man ta detta seriöst.
När man minst anar något så händer det. 
Hela eftermiddagen gick jag runt och undrade hur allt skulle sluta. Jag ville bara ha hem min bror. 
För att rensa tankarna följde jag med S på ett ärende och när jag sedan kom hem satt min bror i köket och pratade om dagens händelse med mamma. Jag var så glad att se honom igen. 

 





Kommentarer
Sandra

Haha. Hörde du att några hade hängt ut en skylt med "MAT" inskrivet.. Pinsamt, ofta man tänker på mat när man sitter inlåst i ca 3 timmar och skolan är bombhotad. Tydligen gör vissa det :D haha!

2009-02-18 @ 21:08:31
URL: http://skandia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback