Tävlingen är avslutad.

Det har varit en reklam hela December om att man ska rösta kvar sin favoritpralin i Aladdin-asken så att den inte byts ut av den nya pralinen som ska komma nästa år.
Jag ääälskar verkligen Aladdin och Paradis-askarna. De har dessutom blivit en stor del av julen här i Sverige i hela 70 år nu. Får man inte en i julklapp så har man garanterat en redan hemma.
Nötter i choklad är nog himmelriket. Det är sååå gott. Allt med nötter i choklad äter jag, vilket säger att "Trillingnöten" är min favorit i asken.

Nu är tävlingen avslutad och den som vi svenskar tycker minst om är: ÄGGLIKÖREN som fick 3,4% av rösterna.
Jag förstår ju varför. Vem gillar likör överhuvudtaget? Det fanns för många av de i asken så det var bara bra att en av de försvann.

Den som alla tydligen älskar mest är: KÖRSBÄR I LIKÖR. Jag vet inte vad min slutsats kring detta är. Vi hatar Ägglikör men likör med körsbärssmak kan vi inte låta bli. Den fick över 12 % av rösterna och titeln som Sveriges favoritpralin. 
Jag har aldrig lagt märke till den, inte ens gett den en blick i asken och så kommer det fram att den är godast?
Jaja, jag älskar fortfarande min trillingnöt som kom på tredjeplats. 
 

     
Ät er mätta på alla Aladdin/Paradisaskar i år. Ät er mätta på Körsbärslikören. Det är nog dags att smaka den i alla fall.



Kommentarer
donna

Mmmmm vad gott :D ¨

har du sett flickan som lekte med elden?

Hur mår du?

2009-12-16 @ 18:24:08
URL: http://donnadobrinic.blogg.se/
The Owner Of This Thing.

Ja, den är så braaa. Titta på den. Måste se den andra snart med :) Det är bara bra med mig, hur är det själv?

2009-12-16 @ 18:36:39
URL: http://aminataamie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0