Tablett? Nej, tack.

Jag har precis haft min andra kamp idag om att svälja tabletter. Jag ska äta 3 tabletter/dagligen i tio dagar för att infektionen ska läka som bäst. Lätt match, tänkte jag igår när jag fick de. Jag vill ju inte se ut såhär i all framtid.
Mamma har också fått tabletter för sin halsfluss (även hon 3 tabletter/dagligen i tio dagar) så vi gör detta tillsammans.

Vid frukosten imorse var det dags för dagens första tablett. Vi båda har de här vita, avlånga tabletterna som går att dela på. Det tog knappt 1 minut för henne att få i sig det. För mig tog det liiite längre. 1 timme för att vara exakt och då fick jag bara ner 3/4 av tabletten. DET ÄR JU INTE NORMALT! 
Jag försöker och försöker med alla hjälpmedel som är tillåtna men tablett-fan vill inte ner! Jag har så svårt för det här att jag inte vet om jag kommer klara av detta.

Kan någon snälla hjälpa mig med tips om hur jag ska "svälja" de bättre?

Vid middagen, när jag skulle ta andra tabletten, slutade det värre. Jag hade precis fått ner den sista biten (efter 30 minuter) då jag fick en spy-attack och självklart åkte den upp igen!

Jag ser inte fram emot ikväll då det är dags igen. Är inne på internet-sidor nu och försöker hitta tips om hur man kan underlätta en sådan simpel (ja, för det är ju inte värsta saken egentligen) process som denna.

  
   MY ENEMIES!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0