231209

Idag är det dan för dan. Imorgon är det Julafton så idag är det verkligen sista chansen för alla att inhandla de sista julklapparna, julmaten, julspriten, utstyrsel etc. I år, är denna dag, min första riktiga aktiva dag som jag komma yra runt på stan som ett tok efter julklappar. Det är alltså idag som jag BÖRJAR inhandlingen av precis ALLTING.
Jag vet inte varför det blev så i år. Jag får skylla på att jag aldrig kom på vad jag skulle köpa till de olika personerna och därför blev det så här sent.

Vid 16-tiden idag ska jag ner till stan/Tuna Park med mor och lillebror. Vi kommer inte att vistas tillsammans utan alla har någon kvar att köpa till. Bilköer och överdrivet mycket folk lär jag träffa på, varav flera av de är mina vänner.
Jag berättade ju tidigare att vi har julklappsbyte som vi ska dela ut på Juldagen så jag hoppas jag inte stöter på min person ståendes med hennes julklapp.

Jag ska dra och fixa lite saker nu. Skriver mer ikväll när jag är tillbaka.


UPDATE!
Klockan är 21.00 nu och jag kom precis hem. Vilken dag säger jag bara. Stan och Tuna Park hade öppet till 20 ikväll och det syntes verkligen. Det var folk precis överallt, bekanta som obekanta. Saker som jag hade tänkt köpa var slut, det fanns inte i rätt storlekar eller så var det i fel färger så därför åkte vi till båda ställena.
Jag fick syn på min "Julklappsbyte-tjej" och gömde mig snabbt lite diskret bakom klädställningar eftersom jag hade hennes present i handen, (som jag inte hade hoppats på).

Inne på Systembolaget var det samma visa. Oändliga köer och flaskljudet på högsta nivå.
När vi äntligen blev klara (efter 3 ½h) åkte vi och storhandlade julmat. Stressen från all julklappshandling hade inte försvunnit ur mig så det kändes som om jag sprang i gångarna för att hitta de vi skullle ha.
Efter det fortsatte kvällen hemma hos morfar där vi var bjudna på julgröt och diverse småsaker som man gottar sig med dagen före Julafton.

Resten av kvällen spenderade jag hemma med familjen tillsammans med julklappsinslagning och uppesittarkväll. Vi hade köpt både Harry-Boy och Bingo Lotto men det gick ju som vanligt, åt helvete. 2/7 rätt fick vi på Harry-Boy och så var vi ett kryss ifrån en MiljonBingolott och två kryss ifrån 50.000 kr & Volvo V70 DRIVe (värde 307 000 kr)
Dock missade vi de två första omgångarna men hur stor är chansen att vi kammade hem en vinst där? Nada.



     
      Morfars hemmagjorda julgröt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0