The end of week 35.

Hello!

Sitter i min lillebrors rum och smuttar på Cola samtidigt som jag försöker klura ut hur jag ska formulera min helg på bästa sätt.
Jag for till Sthlm i fredags, som jag nämnde. Jag satte mig på 15-bussen (pga banarbetet som inte är klart ännu) i hopp om att hitta något att bära på mammas bröllop. Nu hoppas jag ni inte tror att jag i sista sekund, kom på att: Jag kanske ska leta efter något jag kan ha på mig imorgon. Jag hade en del valmöjligheter på klänningar och kjolar men jag ville ändå till Stockholm för att se om jag inte missade något finare där.
Något jag inte tänkte på var att jag åkte vid världens sämsta tidpunkt. Bussen skulle vara framme 16.45 men pga all fredagstrafik (alla pendlar som åker hem till helgen) och oändliga bilköer satte jag mina fötter på mark igen vid 17.30-tiden!

När jag väl var framme, sur och ont i ryggen av den hårda stolen, hittade jag ingenting i affärerna som passade till ett bröllop. Stackars A stod ut med mig under den korta tiden vi hade på oss innan allt stängde.

Jag åkte tomhänt hem, för första gången i historien (jag lyckas alltid hitta något i Sthlm) och det kändes lite tråkigt vilket gjorde att jag fick köra på en utav mina "Plan-B-klänningar".
Jag valde: Champagne-färgade klänningen a.k.a Min B-day klänning. Den fick det bli!

Bröllopet ägde rum igår. Jag har bara varit på två bröllop i mitt liv och detta, måste jag säga, var den vackraste. Bröllop är så fint. Alla är snyggt uppklädda, alla är glada och lyckliga både för de som gifter sig och för de själva. Man umgås med massa folk, gammalt och nytt, är god mat i mängder tills magsäcken nästan spricker och dricker tills sista droppen lämnat glaset.

Av någon konstig anledning råkade jag bli någon sorts "Bröllops-taxi". "Amie skjutsar, hon ska inte dricka ikväll." "Säg till Amie och åka med er" "Ska ni hämta något hemma bara? Amie kan skjutsa" "Nej, ni behöver inte gå, Amie kan skjutsa" SKJUTSA SKJUTSA SKJUTSA! Det var alla möjliga ärenden jag fick i uppdrag igår som gjorde att jag knappt närvarade på bröllopsfesten.

Så av den lilla tid jag befann mig med de andra må jag säga att jag hade det trevligt. Jag hade Shillan vid min sida hela tiden och gjorde allt åkandet roligare! Sandra och Mahabad lekte viktiga i sina städer och dök därför inte upp :D  

*Bilder kommer i ett enskilt inlägg och publiceras inom en kort framtid!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0