Stockholmstad.

Hej bloggen!

Jag kikade in i på min egen blogg tidigare och såg att jag inte uppdaterat sedan det arga inlägget om Mehdis kamp om att heta Whiplash. Idag passar det utmärkt för mig att uppdatera.
Igår var jag ledig från jobbet, likaså Sandra och Shillan. Vi hade bestämt sedan 3-4 dagar tillbaka att vi skulle ta en biltur mot Stockholm för att hälsa vår hjärtevän Peter Hsieh :) Det var ett tag sen sist så vi tänkte; Varför inte slå till idag?
Bilresan gick bra och med högt pumpande musik hela ditvägen hade vi Stockholms mark under oss runt halv 2-tiden. Peter stod i dörröppningen med världens leende och det blev ett litet kramkalas bland oss alla =).
När vi klev in hos honom plingade det på dörren. "Det är min syster", säger Peter till Shillan och ber henne öppna.
Där stod Mahabad! Hon hade kommit från Jönköping för att överraska oss med att också hälsa på Peter! Gissa om vi stod med öppna munnar men samtidigt gav Peter sura miner för att han också varit delaktig i överraskningen.

Kvartetten var fulländad igen och det firade vi med att dra ner mot stan och käka middag tillsammans. Många aktiviteter skulle vi hinna med idag, därför hade vi ingen tid att förlora. Efter middagen for vi mot Skärholmen för lite shoping och fika. Under hela eftermiddagen, när vi hade någon minut över, köpte vi massa triss/tialotter i hopp om att vinna de feta pengarna. Vi kunde drömma vidare kring den saken och fick endast nöja oss med småvinterna.

Mot kvällen skulle vi laga mat tillsammans men sköt upp den planen och åkte istället till Heron City för lite nöjen. Jag bestämde också en träff med A där och vi alla hade det riktigt roligt tillsammans under bowlingen och biljardspelandet.

Efter en hel del skrattande for vi 5 tillbaka hem till Peter för en Pokerturnering. Det är fortfarande väldigt osäkert om vem som vann eftersom vi tappade suget efter ett tag och  vi alla lade oss. Nu var klockan cirka 01.20 och Sandra, Haba & Peter började laga maten vi hade inhandlat tidigare.

Jag vet inte hur eller när alla somnade utan vet bara att alla vara riiiktigt slitna efter en fullspäckad dag med massor framför oss.

Idag, på hemvägen, tog det oss 2h att komma hem eftersom vi, självklart, var tvungna att åka fel. TYPISKT OSS. Det var bara att stressa till jobbet och ha världens kaos-dag framför mig.

Den korta Stockholms-vistelsen förgyllde min dag, vecka och månad. Härnäst väntar världens brakfrest hemma hos S då allt Stockholmsfolk att inkluderade.

Puss på er!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0