"Bitch Im the bomb like tick tick.."

Hej!

Idag är det ingen vanlig dag för det är alla människors pengadag, hurra, hurra, hurra! Inte nog med att man fick lönen en dag tidigare, jag fick rejält med sedlar denna månaden.
Det känns hur bra som helst för då har jag verkligen ingen ursäkt att inte lägga undan mer åt min kommande resa!

Idag har jag jobbat heldag vilket betydde att jag missade världens sommarväder ute. Det gör inte så jättemycket får då kanske jag hade fått för mig att ringa vännerna och tvinga ner dem på stan för att börja mitt handlande igen.
Jag måste verkligen spara men samtidigt få unna mig lite nytt eftersom jag har jobbat så flitigt =) Vem vet, jag kanske drar en impuls-Sthlms-vistelse nästa vecka eller ett nationalfirande i Norge. Båda lockar mig lika mycket just nu!

En kille på jobbet berättade för oss andra idag att hans bror sitter i en gissla sedan tisdags nere i Irak. De vill ha 200.000kr i utbyte. Det är heelt sjuukt! Vi stod helt chockade när vi fick reda på det. Killen hade knappt ork att jobba idag och det förstår jag verkligen. Man såg hur han försökte hålla tårarna tillbaka. 200.000 är massvis med pengar, pengar som varken han eller hans familj har.
Någonting måste göras innan det är försent. Vi andra bestämde oss för att vi ville hjälpa honom och därför ska vi ge pengar till honom som han kan skicka till sin familj därnere och de sedan vidare.

Usch!

Jag har ett stort agg just nu!


Kommentarer
Sandra

Shit! det är ju helt sinnes! Hur fan kan en del människor vara så jävla grymma?!

2009-04-25 @ 04:21:17
URL: http://skandia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0