280409

Väcktes imorse utav att min mobil ringde. Runt klockan 08.-tiden ringde någon okänd gubbe och frågade: "Hej, har jag kommit till Bengt?" Nej, det har du inte, svarade jag snabbt och lade sedan på lika fort.
Efter det korta samtalet blev jag hur pigg som helst . Med solens starka strålar i mitt ansikte och ansträningen att hitta lur-knappen på mobilen fick jag ögon som en uggla som inte gick att stänga!
Surt sånt där.

Kom inte i sängs förrän vid 04.35-tiden igår efter att ha varit på en impulsresa till Stockholm med S & S. Natten slutade väldigt sent och därför fick det bli en urjobbig hemresa med endast "tänk att få ligga i min säng snart"-tankar.
När jag sedan bestämde mig för att det var okej att kliva ur sängen för att börja förbereda mig inför några arbetstimmar, får jag ett sms från Haddis där hon säger att jag bara behöver jobba 2h. Måste erkänna att det kändes väldigt onödigt att gå till jobbet för 2 ynka timmar men det var samtidigt underbart att känna att man snart fick sluta.

Därefter drog jag mig mot Sandra på hennes jobb för ett ärende och sedan vidare mot Shillan som väntade varmt på mig då vi bestämt lunch tillsammans. Jag hade även lovat Linn att ta en runda med henne på Tuna Park så efter maten kom hon och hämtade mig och vi for dit och impulshandlade litegrann. Ja, gott folk jag handlade lite smått till mig. Det blev en minskning i plånboken på cirka 400:- men det var det värt. Som alltid :)

Senare under kvällen när jag varit med Sandra hos henne sedan hos Shillan på jobbet for vi tillbaka hem till mig för att sätta i pappeljotter (stavning?) i Sandras hår. Hon ska på en maskeradfest i Sthlm om två veckor då hon ska vara polis.  Idag har vi skaffat fram hennes lilla outfit hon ska gå omkring med där, det är endast skjortan som fattas.

S: Amie, har du satt pappejlotter förut?
A:  Nej, aldrig men kan testa.

Så började vi. Vi vände och vred och kollade på dem som om de vore små virus. Hur gör man? Ska vi rulla inåt eller bara snurra runt håret? Under tiden vi höll på upptäckte vi att vi inte hade tillräckligt många spolar och fick ta ut allting för att planera hur vi skulle dela upp allt.

Min insats till att hjälpa henne gick inge vidare. Man märkte verkligen vilka två av alla 15 som var gjorda av mig. Under ett tillfälle sitter hon med allting klart och fixat i håret, när en lossnar. Neeej, Amie vad hände? Vänta, ska se. Oj den gick av.
Hon blev helt ledsen och började leta efter en ny spol som hon kanske hade missat. Till slut trodde hon att hon hade hittat en. Alltså Amie, Gud ser mig nu!

HAHAHAHAHAH! Jag skrattade tills det kom tårar. Finns nog inte många som har så roligt under en håruppsättning :)

Idag är jag ledig. Väcktes igen av att det ringde i telefonen.
Okänd: Hej, vem är det?
A: Det är Amie.
Okänd: Jaha, jag skulle komma till Nykvist.
A: Okej men det har du inte.

Två dagar på raken. Man börjar ju undra vart mitt mobilnummer sträcker sig egentligen =/ Så här sitter jag, än en gång i min säng, hur pigg som helst strax efter 10-tiden.



Kommentarer
sandra

haha, stackare! =)

2009-05-04 @ 02:51:43
URL: http://skandia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0